Aanbevelen
Bestand verwijderen
Remove document <span id="remove-document-name"></span> from <span id="remove-cart-name"></span>?
Logistieke systemen spelen een belangrijke rol binnen het interne transport van materialen in fabrieken, distributiecentra van pakketdiensten, havens, luchthavens, supermarkten, ziekenhuizen, enz. Deze systemen verhogen de efficiency, de kwaliteit, de duurzaamheid en de traceerbaarheid van goederenbewegingen, verminderen de hoeveelheid afval en leiden tot kleinere buffermagazijnen.Zonder deze systemen zouden moderne fabrieken met hoge productiviteit niet kunnen functioneren.
Stroomtoevoersystemen worden toegepast in interne transportsystemen zoals Automated Guided Vehicles(AGV), elektrohangbanen(EHB), pallettransportsystemen, railgebonden voertuigen, traversewagens, bagage-afhandelingssystemen, sorteerinstallaties, automatische systemen(AS/RS), stacker kranen en shuttle systemen.
Interne transportsystemen moet altijd beschikbaar zijn. Als een deel van het systeem niet werkt worden allerlei processen verstoord, wat kan leiden tot stilstand van de gehele fabriek. Daarbij moet periodiek onderhoud snel en eenvoudig kunnen worden uitgevoerd. Toegepaste stroomtoevoer- en datatransmissiesystemen moeten geschikt zijn om te worden ingezet binnen een systeem dat hoge prestaties levert, vaak bij een complexe layout en hoge snelheden en versnellingen.
Tegelijkertijd moeten de systemen energie-efficient zijn tegen acceptabele kosten. Soms gelden specifieke technische eisen, bijvoorbeeld binnen de voedingsmiddelenindustrie in “clean rooms” en in koel- en diepvriesmagazijnen.
Conductix-Wampfler heeft uitgebreide ervaring in de samenwerking met OEM´s van interne transportsystemen over de hele wereld. Vanuit onze brede leveringsprogramma kunnen wij de optimale oplossing voor iedere toepassing aanbieden, zonder voorkeur voor een bepaalde soort product. Binnen onze structuur van wereldwijde aanwezigheid en lokale support werken we samen met producenten en eindklanten in kleine en grote projecten, waarbij we altijd streven naar de technische beste en minst complexe oplossing. Onze onderzoeks- & ontwikkelingsactiviteiten zijn gericht op nieuwe oplossingen en productverbeteringen voor deze industrie.
Inductive Power Transfer (IPT®) – voeden systemen zoals AGVs en bagage-afhandelingssystemen. Nieuwe generaties IPT® met state-of-the-art mogelijkheden blijven voldoen aan de wensen van onze klanten.
Stroomrails - voedt elektrohangbanen(EMS), Rail Guided Vehicles(RGV) en bagage-afhandelingssystemen. Het 0832 “ EcoClickLine” programma is ideaal voor automatische magazijnen. Het recent geintroduceerde PEplus voor stroomrails brengt extra veiligheid voor alle soorten elektrisch aangedreven railsystemen.
Veerhaspels en motorkabelhaspels -wikkelen kabels die worden gebruikt om traversewagens en andere verrijdbare installaties te voeden.
Kabelrupsen - voor kabels die allerlei soorten material handling systemen van voeding voorzien.
Rubber buffers en kunststof buffers - voor het opnemen van kinetische energie als machine-onderdelen tegen elkaar stoten.
Jay Radio Remote Controls – bieden een veilige manier om machines op afstand te bedienen of te bewaken. Het uitgebreide assortiment van industriële en veiligheids adiografische afstandsbedieningen biedt talloze oplossingen om zich aan te passen aan een groot aantal intralogistieke toepassingen.
Application
Steel coil transfer car
Country
France
City
Reims
Representative office
Conductix-Wampfler [F]
Operator
ArcelorMittal PUM
Technical requirements
Energy- and Datatransmission to the transfer car
Product [s]
IPT® [Inductive Power Transfer], iDAT
Pickup [s]
1 (7x2,2 kW 560 V + 1x750 W 560 V F-Pickup)
Length [System]
125 m
Number of [Load]
1
Travel distance [Load]
125 m
Travel speed [Load]
20 m/min
Environmental condition [s]
Steelwork
System course
Straight
Additional information
iDAT [Inductive Data Transmission]
Generally the basic function of Floor systems is the same as that of other Inductive Power Transfer systems. But there are some additional or specific aspects to consider.
The cable loop must be installed in a way that complete coverage of the supply of vehicles along the entire travelling path is given. This way installed the cable routing also defines the travelling path of vehicles. With inductive track guidance it is possible to detect the magnetic field around the cabling and to supply a guidance signal to the vehicle control and to control so the movement of the vehicle. Unwanted and expensive guidance slots become obsolete this way. Various travelling paths can be defined. Switches, crossings, etc. are no problem. The pickup just needs to be placed so that it is exposed to the magnetic field in a sufficient way.