Aanbevelen
Bestand verwijderen
Remove document <span id="remove-document-name"></span> from <span id="remove-cart-name"></span>?
Globalisering heeft geleid tot een groeiend aantal zakenreizen en meer toerisme wereldwijd. Luchthavens kunnen niet snel genoeg groeien om dit toenemende aantal reizigers aan te kunnen. Daarom zoeken luchthavens en terminal operators continu naar meer efficiency.
Twee belangrijke aspecten daarbij zijn bagage afhandeling en het snel gereedmaken van het vliegtuig aan de gate. Bagage afhandelingssystemen worden voortdurend verbeterd om te komen tot hogere productiviteit, meer snelheid en een langere inzetduur per dag.
Verhoogde doorvoer van koffers vraagt meer van het bagage afhandelingssysteem en de componenten ervan. Voor conventionele bagagesystemen leidt dit tot frequent onderhoud en hogere kosten. Operators en fabrikanten zoeken naar electrische voedingssystemen die nauwelijks slijten en hun complexe systemen draaiende houden.
Ook aan de gate is alles erop gericht het vliegtuig snel weer gereed te maken voor de volgende vlucht. Dit hangt mede af van de snelheid waarmee het grondpersoneel de 400 Hz voeding naar het vliegtuig kan aan- en afkoppelen. Het snel en schadevrij aan- en afkoppelen van deze dure 400 Hz voedingskabels is daarbij prioriteit.
Vliegtuig kabels dienen makkelijk en altijd beschikbaar te zijn en netjes en veilig opgeborgen te worden als ze niet worden gebruikt. Vliegtuigen die gevoed worden vanaf de vaste bodem besparen veel brandstof en verbeteren daarmee ook de luchtkwaliteit op de luchthaven.
In diverse werkzaamheden van het luchthavenbedrijf en met name in bagage-afhandeling en 400 Hz kabelmanagementoplossingen aan de gate, heeft Conductix-Wampfler tientallen jaren ervaring. Ons wereldwijde netwerk van vestigingen maakt dat wij dichtbij onze luchthavenrelaties zijn om hen de service te bieden die zij nodig hebben.
Onze robuuste oplossingen zijn ideaal voor deze toepassingen. Wij leveren onder andere:
Inductive Power Transfer - d.w.z. contactloze energieoverdracht(IPT®) – voor voeding van bagage-afhandelingsystemen. Overdracht van elektrische energie vindt plaats via een magnetisch veld vanaf een onzichtbare bron naar een contacloze afnemer.
Dit stelt het systeem in staat om de snelheid zover te verhogen als de mechanische constructie toelaat.
Slijtagevrije onderdelen brengen kosten van onderhoud en reserveonderdelen terug. De Total Cost of Ownership (TCO) voor IPT® oplossingen is significant minder dan bij conventionele oplossingen.
PLB400 Motorkabelhaspels - voor 400 Hz kabels - maken het onnodig om kabels op het platform te laten liggen, in een put op te bergen of met een kraan of voertuig weg te halen. PLB400 Motorkabelhaspels - met diverse beveiligingen kunnen worden gemonteerd onder de passagiersbrug of op het platform.
Application
Crossbelt Sorter [Luggage conveyor belt]
Country
Italy
City
Genua
Representative office
Conductix-Wampfler GmbH [D]
Operator
ELSAG
Technical requirement[s]
Power supply to a Crossbelt Sorter
Track length [System]
136 m
Travel speed [Load]
2,6 m/sec
Product
IPT®-Rail (Inductive Power Transfer)
Generally the basic function of Rail systems is the same as that of other Inductive Power Transfer systems. But there are some additional or specific aspects to consider.
Because vehicles are usually rail guided here and an elevated installation of the cable is possible it becomes also possible to use E-shaped pickups.
In applications with traveling track segments, i.e. switches in electric monorail systems (EMS), the experience with inductive power transfer can be used to supply such track segments inductively with energy.
Naturally contactless, inductive power transfer systems can also replace other conventional solutions, as cable chains or conductor rails in skillet lines, skids or in transfer cars if there are certain requirements on the solution, for example if voltage arcs at rail ends shall be avoided or if the access for maintenance underneath skillet platforms is very limited, environmental demands on the power transfer solution are high, etc.