Aanbevelen
Bestand verwijderen
Remove document <span id="remove-document-name"></span> from <span id="remove-cart-name"></span>?
Grote stedelijke gebieden die problemen hebben met vastlopend verkeer, ruimtebeperking en luchtvervuiling kiezen in toenemende mate voor duurzame ´groene´ elektrische systemen voor personenvervoer.
Stroomrails voor LRT's (Light Rail Transit), monorails, en APM's (Automated People Movers) dienen betrouwbaar, energie-efficient, duurzaam en robuust te zijn met een minimum aan onderhoud.
Vervoerders willen alleen de beste stroomrail profielen en layout die specifiek aan hun operationele wensen voldoen.
Engineering, montage en ingebruikstelling zijn vaak wenselijk.
In de komende jaren zullen stalen 3e rail systemen vervangen worden door hoog conductieve aluminium rails met RVS deklaag om het energiegebruik terug te brengen, installatiekosten te minimaliseren en het aantal trafohuisjes te verminderen.
Deze “groene” rails dienen een minstens zo lange levendsduur te hebben in vergelijking met een volledig stalen rails.
Innovatieve PRT (Personal Rapid Transit) concepten vereisen ingenieuze stroomrail oplossingen en technische geavanceerde batterij oplaadsystemen.
Verder hebben metro-, tram- en treinoperators veilige plug-in voedingen nodig voor treinstellen, geparkeerd in onderhoudswerkplaatsen.
De afgelopen 60 jaar heeft Conductix-Wampfler haar reputatie opgebouwd als wereldwijde tooaangevende leverancier voor ´groene´ energie efficiente aluminium en RVS stroomrail oplossingen, draadloze oplaadsystemen en plug-in systemen voor treinen.
Wij beschikken over de engineering know-how, praktijkervaring, expertise en testmiddelen om een partner te zijn in uw succes!
Wij bieden:
Stroomrail systemen
Testen
Stinger-systemen – vermindering van de gevaren in verband met live-inpluggen van geparkeerde treinen
Reference Report
[REF9000-0011-E]
Application
IPT® System for elevator in office building
Operator
Docklands, Hamburg (harbor)
Customer
Hütter-Aufzüge GmbH (D)
Product
IPT®System
Track length
2 x 60 m
Number of vehicles
2
Generally the basic function of Rail systems is the same as that of other Inductive Power Transfer systems. But there are some additional or specific aspects to consider.
Because vehicles are usually rail guided here and an elevated installation of the cable is possible it becomes also possible to use E-shaped pickups.
In applications with traveling track segments, i.e. switches in electric monorail systems (EMS), the experience with inductive power transfer can be used to supply such track segments inductively with energy.
Naturally contactless, inductive power transfer systems can also replace other conventional solutions, as cable chains or conductor rails in skillet lines, skids or in transfer cars if there are certain requirements on the solution, for example if voltage arcs at rail ends shall be avoided or if the access for maintenance underneath skillet platforms is very limited, environmental demands on the power transfer solution are high, etc.