Aanbevelen
Bestand verwijderen
Remove document <span id="remove-document-name"></span> from <span id="remove-cart-name"></span>?
Grote stedelijke gebieden die problemen hebben met vastlopend verkeer, ruimtebeperking en luchtvervuiling kiezen in toenemende mate voor duurzame ´groene´ elektrische systemen voor personenvervoer.
Stroomrails voor LRT's (Light Rail Transit), monorails, en APM's (Automated People Movers) dienen betrouwbaar, energie-efficient, duurzaam en robuust te zijn met een minimum aan onderhoud.
Vervoerders willen alleen de beste stroomrail profielen en layout die specifiek aan hun operationele wensen voldoen.
Engineering, montage en ingebruikstelling zijn vaak wenselijk.
In de komende jaren zullen stalen 3e rail systemen vervangen worden door hoog conductieve aluminium rails met RVS deklaag om het energiegebruik terug te brengen, installatiekosten te minimaliseren en het aantal trafohuisjes te verminderen.
Deze “groene” rails dienen een minstens zo lange levendsduur te hebben in vergelijking met een volledig stalen rails.
Innovatieve PRT (Personal Rapid Transit) concepten vereisen ingenieuze stroomrail oplossingen en technische geavanceerde batterij oplaadsystemen.
Verder hebben metro-, tram- en treinoperators veilige plug-in voedingen nodig voor treinstellen, geparkeerd in onderhoudswerkplaatsen.
De afgelopen 60 jaar heeft Conductix-Wampfler haar reputatie opgebouwd als wereldwijde tooaangevende leverancier voor ´groene´ energie efficiente aluminium en RVS stroomrail oplossingen, draadloze oplaadsystemen en plug-in systemen voor treinen.
Wij beschikken over de engineering know-how, praktijkervaring, expertise en testmiddelen om een partner te zijn in uw succes!
Wij bieden:
Stroomrail systemen
Testen
Stinger-systemen – vermindering van de gevaren in verband met live-inpluggen van geparkeerde treinen
Reference Report
[REF0812-0025-E]
Application
Transfer between station „Paral lel“ and the „Montjuïc“ hill
Country
Spain
City
Barcelona
Representative office
Conductix-Wampfler AG [D]
Operator
Barcelona Metro
Technical requirement[s]
Electrification of the interior equipment of the People Mover
Travel distance [Load]
758 m
Travel speed [Load]
36 km/h
Number of [Load]
2 - 3
Height
76 m
Max. steepness
18 %
Product[s]
Conductor Rail, Program 0812 SinglePowerLine
Number of poles
4
Collector assembly
Double collector
Additional information
System capacity: 400 passengers per direction
Single pole conductor rail preferably for straight tracks.
Special features
Main applications
Standard application data
Installation Instructions