Aanbevelen
Bestand verwijderen
Remove document <span id="remove-document-name"></span> from <span id="remove-cart-name"></span>?
Bij de moderne productie- en material handling processen zijn automatisch gestuurde voertuigen(Automated Guided Vehicles, AGVs) bekend als de meest veelzijdige oplossing voor interne transportprocessen. Naast alle unieke voordelen van deze technologie, is er een grote uitdaging: de energieoverdracht.
Voor het automatisch navigeren van de AGVs bestaan er teveel beperkingen bij conventionele energieoverdracht systemen zoals accu´s of super-condensatoren. Deze energieoverdracht systemen moeten regelmatig worden opgeladen. Het opladen kan zowel aan boord van de Automated Guided Vehicle als extern geschieden.
Dankzij de sterke technische en economische voordelen van inductief contactloos opladen, vaak in samenwerking met inductieve datacommunicatie, geleiding en positionering, wordt deze vorm van energieoverdracht gezien als een state-of-the-art oplossing.
Het doel van floor surface conveyors is het verkrijgen van een lege werkvloer zonder obstakels voor personen, heftrucks en andere voertuigen in de werkplaatsomgeving. Om dit doel te bereiken wordt de primary track in de vloer langs de rijweg geïnstalleerd. Het IPT Floorsystem kan over de gehele rijweg worden geïnstalleerd of uitsluitend over een aangewezen gebied.
Het grote voordeel van continuous power transfer is de eliminatie van energie opslagsystemen op de voertuigen. Dit resulteert in een verlaging van kosten met betrekking tot het onderhoud en de uitwisseling van accu’s. Ook zijn er vaak minder voertuigen nodig omdat er geen voertuigen off-line staan op op te laden.
Voertuigen met een eigen energie voorziening hebben de voorkeur wanneer deze worden ingezet op weinig gebruikte stukken of als de rijweg complexe stukken bevat. Het kan, in dit zeldzame geval, onmogelijk zijn om kabels in de vloer te installeren. Het gebruik van het IPT Charge systeem heeft hierbij het voordeel dat er kan worden geladen tijdens het rijden of wanneer het voertuig niet actief is.
iDat is de ideale toevoeging voor de continuous inductive power transfer. iDat bevat de mogelijkheid om voertuigen zeer nauwkeurig te begeleiden langs het magnetisch veld dat wordt geproduceerd door de power transfer. Hierbij worden positie gegevens en tweerichtingsdata, zonder interferentie, verzonden tussen de voertuigen en de hoofdbesturing.
Vandaag de dag heeft het IPT systeem zich bewezen als een veelgebruikt energie alternatief voor Automated Guided Vehicles (AGV’s). IPT voor AGV’s wordt voornamelijk gebruikt in de productieprocessen zoals de samenstelling van tandwielkasten, motoren of assen. Hybride voertuigen gebruiken IPT echter, samen met accu’s of condensatoren, steeds meer voor bijvoorbeeld logistieke processen. Het verkleinen van de energieopslag evenals de gevraagde hoge vermogens en de verbetering in systeem flexibiliteit, zijn de hoofdredenen van de IPT ontwikkeling.
Reference Report
[REF9000-0012-E]
Application
Automated Guided Vehicles in a Gearbox assembly
Operator
Daimler Trucks, Germany
Product
IPT® (Inductive Power Transfer)
Track length
350 m
Number of vehicles
35
Specific features
Energy- and Data supply inductive
Generally the basic function of Floor systems is the same as that of other Inductive Power Transfer systems. But there are some additional or specific aspects to consider.
The cable loop must be installed in a way that complete coverage of the supply of vehicles along the entire travelling path is given. This way installed the cable routing also defines the travelling path of vehicles. With inductive track guidance it is possible to detect the magnetic field around the cabling and to supply a guidance signal to the vehicle control and to control so the movement of the vehicle. Unwanted and expensive guidance slots become obsolete this way. Various travelling paths can be defined. Switches, crossings, etc. are no problem. The pickup just needs to be placed so that it is exposed to the magnetic field in a sufficient way.