Aanbevelen
Bestand verwijderen
Remove document <span id="remove-document-name"></span> from <span id="remove-cart-name"></span>?
Om de laad- en lostijd van grote container schepen te verlagen, dient de container opslagplaats op de meest efficiënte manier te worden gemanaged. Afhankelijk van de mate van automatisering in de moderne container terminals, kan dit worden bereikt door twee typen container management kranen: Rubber Tired Gantry Kranen(RTG) of Rail Mounted Gantry Kranen(RMG).
Alhoewel de taak van beide typen kranen(het managen van de input en output van containers in een containeropslag) vrijwel gelijk is, zijn de verschillen in technische- en functionele eisen aanzienlijk.
RTG kranen worden bediend door een bestuurder op de kraan. De hoofdfunctie is het laden van containers van trucks of terminal tractors naar het container block en vice versa. Normaliter hebben RTG’s een breedte van 5-8 containers en een hoogte van 3-5 containers. Standaard RTG´s zijn uitgerust met een diesel motor voor het manoeuvreren en hijsen. Energie- en datatransmissie naar de RTG trolley wordt verzorgd door kabelwagensystemen of kabelrupsen.
RMG kranen zijn volledig elektrisch aangedreven kranen. De energie– en dataoverdracht wordt verzorgd door hoog dynamische motorkabelhaspels. RMG kranen zijn breeder en hoger dan RTG kranen. Door automatisering en aanvullende onboard monitoring systemen zijn de eisen voor datacommunicatie aanzienlijk hoger bij RMG kranen. Energie- en dataoverdracht wordt bij de RMG trolley verzorgd door duurzame kabelrupsen. Volledig geautomatiseerde RMG kranen worden ook wel Automated Stacking kranen genoemd(ASC).
Conductix-Wampfler heeft tientallen jaren ervaring in de container handling industrie. Wij bieden betrouwbare, praktische en op maat gemaakte oplossingen aan voor het elektrificeren van kranen en andere haven machines. De wereldwijde activiteiten van onze klanten worden ondersteund door onze turnkey systemen en sterke after-sales service van ons wereldwijde verkoop en engineering netwerk.
Wij bieden aan:
Motorkabelhaspels - op maat gemaakt, met magnetisch of frequentie gestuurde aandrijvingen om hoog dynamisch, en over een lange afstand, energie en datasignalen over te brengen. Een onafgebroken energie en dataoverdracht wordt bereikt door het gebruik van sleepringen en rotary fiber optic transmitters.
Kabelwagensystemen - duurzaam en betrouwbaar; aangedreven of niet-aangedreven voor de energie– en datavoorziening op container crane trolleys.
Kabelrupsen – duurzaam en efficiënt management van energie-, stuur– en datakabels voor kraan trolleys.
Stroomrails - stroomrails voorziet kranen van energie-, stuur- en datasignalen over lange afstanden.
Kabelbescherming systemen – Trenchguard and CoverZip systemen bieden bescherming en afdichting voor kabels in sleufen bij RMG kraan rails.
Reference Report
[REF3100-0002-E]
Referentie
[REF3100-0002-NL]
Application
52 stacker cranes (RMG), one inner & one outer crane each
Operator
HHLA Hamburger Hafen- und Lagerhausgesellschaft
Customer
Künz GmbH (Austria)
Travel distance
32 and 36 meter
Travel speed
max. 60 m/min
Environmental conditions
port area / rough sea climate
Product
Energy Guiding Chain COBRA 58 M, Bi 400 mm, RS full frame
Chain length
17 and 19 m
Cables
14 cables, 12 kg/m
Specific features
the outer crane runs over the inner crane
Special features of cables for Cable Chains